I'M ALL HERE, PEOPLE

July 9, 2014

Yummy part 3 ♥

Assalamualaikum, hai baby!

Last update memang mendapat banyak sambutan from readers, for those yang masih mencari-cari tempat berbuka puasa + menu yummy yummy kan, CLICK HERE tempat ni, totally worth to go :)

So, basically, I love spending my times with my family and port paling best nak bonding time mestilah makan di Hotel. Takpun kat rumah ehehe over nya nak makan kat hotel everytime, mana duit nak cekau zzz but, I told you guys once, my mum kan jenis VIP members in every hotels kat KL, so, the day before Ramadhan hit, we all spends masa bersama di Paya Serai Hilton, Petaling Jaya. Al-Hamdulillah, managed to took some delicious foodies yang mereka serve kat sana. Cekidautyaw!


Like usual, salad mesti ambik dulu, bajet cam omputih sangat wakaka but I really love salad yang saya ambik ni compared to hotel MO sebab hotel MO punya salad sometimes macam tak kena dengan tekak. Oh yee, actually my fault jugak lah sebab salah ambik dressing salad. Lepas tu first time makan raw olives. and my head was like ppfftt! dahek did I just eat T.T



Main course. I super love roasted potato dia! Memang fresh and yummy  Kalau tak silap, I took around dua-tiga kali sebab fresh sangat. Pastuh rasa muak, tak boleh telan dalam perut LOLOLOL the others food okaylah, quite nice :)



This one my mum punya foods. Semua makanan boleh tahan and paling best, ada laksa jugak, tapi yang laksa tu chef sendiri serve kat meja guest. How cool is that  but, the winner is,



DESSERT! seriously, the Vanilla Ice-cream tu antara Ice-cream paling fresh + sedap + tahap kebekuan or suhu ice-cream tu memang hebat. I still remember, saya tinggalkan meja around 10-20 minute, the ice-cream tak melt pun. Still stay comel kat situ anyonyonyo :3 I ate the Vanilla ice-cream on top of the bread. Lagi masyuk rasa 



My adik nyek is also here, enjoying the foods like us. Sekarang time nak jumpa adik macam nak jumpa retis. Jumpa setiap minggu je, tau tak kakak dia yang cantik + menawan ni rindu dia? dia boleh selamba badak cakap,

Me: Weh, kau rindu aku tak? *sambil peluk leher dia, pastuh buat style pegang bola rugby.
Adik nyek losers: TAK. Kau bukan rindu aku pun kan! *pastuh sibuk main phone, tersengih*


EVERY. FREAKING. SINGLE. TIME.

Yes, that's how we show our loves among siblings zzz



Le moks kakak and Le big fat bro also enjoying their foods. the environments is really nice, cuma yang funny are, the people who sitting at left of our side semuanya like, a bunch of lembut, Metro sexual guys and dorang bukan main lagi selfie, siap bawak monopod. Sumpah mengalahkan hakak-hakak kat Instagram take pic + buat mulut kissy, itik. Yes, Itik ahaha

 On the right side pulak, satu big family yang semuanya BUSY dengan phone. No conversations at all. Maybe by instagramming, facebooking, playing video games, twittering is their ways to communicate. Looking at them, make me realize, family time is really precious. Sometimes, technology ni buat kita lupa apa yang penting dalam kehidupan seharian. I didn't say saya tak online jugak, I'm still doing it, but kurangkan lah. Family time is bonding time with loves one. Time bila lagi nak chatting with all our family members yang busy dengan kerja masing-masing, kan? Use this opportunity to strengthen our families tie. It's really funny when you realize, there's so much things we don't know about our family walaupun kita dah hidup lama dengan dorang. Trust me, I do experience all that 

Oh yes, this Hotel is recommended, but not enough to get 5 stars, I bagi 3.5 stars je sebab the foods cepat habis and dorang jenis LUPA nak refills. The choices of foods pun tak banyak, so it's like, kita makan je lah ape kita nak kih kih

Lots of love,
Miss A :)