March 21, 2016

Boat Noodle kind of week

Hello my dear all 

My midsem break is here, is happening and I already have lotsaa planning for this week. I plan to go to malacca this week to celebrate my 24th birthday bash with my close babygirl( still in the middle of discussion), probably got an early birthday celebration from someone too (IDK what he gonna give me, boy I feel really nervous, LOL) and also try to shed down some fats by doing some outdoor activities. I have to because I wanna get healthy again. Yup.

But, I got to say that last week is full aboard with boat noodle fest! Yes, If you guys happens to love Thai street foods, boat noodle is one of the food that serves simple, but delicious slurrpppp at once! So, I got tonnes of dates from my friends to go here.

I totally recommend you guys to eat at either Sunway Putra or Publika. Both places serves the same taste anyway. 

Last week, on Tuesday I had lunch and wayang date with my sissy nyek Aisya. The regular choices we always pick during eating here definitely the Ice green tea! I love green tea soo much and I got hooked every time they serve. How cool is that! The steam bread with pandan coconut milk or also known as Sangkaya is another favorite too!

Next day, on thursday I also eat at BN with my sisters and on friday, voila! I eat again with my gemstones. Yes, finally syafiqah is there with us unfortunately zana wasn't there, so the group kinda incomplete without her since she's working and we're kinda not since I'm still student, same goes with zaza except for Piqah and Syaf. Love these munchkins very much!

And today, the first day of this week, I eat here with my babygirl Ekin. Yes, the piccas are been taken using her new handphone, OPPO if I'm not mistaken. LOL good job sistah!

I totally recommend you guys to eat here because the foods are really delicious, cheap, fast and for pretty feeds on IG, perhaps you guys can capture some memorable 'mangkuk bertingkat' after you done finish the foods. No, I didn't do that. Don't ask me, is just merely a suggestion LOL

P/S: I've activate my inner self with doodling. Feel free to visit at AiminursyameemArts or my FB page 

Lots of love,
Miss A :)

March 17, 2016

Just some lovely, yummy, lovely Garage 51 ♥

Assalamualaikum, Hello dearlings!

Okay, is it dearlings words even exist? T.T yeah, scratch that. Al-Hamdulillah, finally hitting my last week before midsem break start! I feel excited about it since I can do whatever I want and yeah, technically I got an offer to go for an education trip to Hong Kong, China but my luck against it. So maybe I can't go to two country this year. I really wanna go so badly, I just freaking love travelling :(

In order to reduce my sad and painful feeling, I decided to add up my dosage of happiness by going to another lovely hipster cafe/restaurant/place to chillax and have fun with my sisters. Yes, that's include my sis moks and sissy nyek losers Aisya. However, the luckiest babies to go and eat there for free are definitely myself and nyek Aisya because our brother-in-law being very generous to offer for the bills. So yeay!

So here, is the famous family/ must try dishes when you visit Garage 51 ♥ That day, I chose to indulge myself with the son, my sis mok chose the father, whereas sissy nyek chose the cousin. Oh, btw Garage 51 located near with International Sunway hostel/university and also Monash University if I'm not mistaken. It's took almost one hour to go there from our lovely mansion, ecececeh :P

See, told ya! Garage 51 also voted as best cafe award during year 2014. You sure not gonna miss the opportunity to go here, people!

Before we fill in our tummy with lotsaaa sugar rush, we pampered 'them' with neutral drink first LOL 

Wanna go and meet with the fam? drum roll please!

SWEET MOTHER OF GOD! this is totally the highlights of the dishes during that night. Yes, we go there at night, approximately at 8.15 something. I actually a big fan of Nutella, so that's why I'm ordering the son.

Three of them taste delicious, good and IMHO, I love the cousin most because the saltiness of the salted caramel mixed together with the chocolate ice blended. I don't favor the brownies part because it got sandwiched with whipped cream and I effin' hate that -.- But mine still taste good though.

The foods? Scroll down for more!

This is mine. Yes, it's really good and spicy. The name is spaghetti Oglio Olio with smoked salmon. My sis moks commented that the spaghetti is quite soggy but my taste buds seems fine with it. As long I can taste the spiciness of the Oglio, I'm okay with it LOL

This one ordered by my sis mok,  Beef Sirloin Spaghetti. I didn't taste her food because I'm too busy eating my own food T.T but my sis managed to finish it all, so I bet the taste is really worth with the price.

I love sooo much with my lil sis grilled salmon  The fish taste very refreshing and melting when you chew it, taste like a bit of heaven! Since I'm so full with my spaghetti, I didn't taste her food. But she said the food is very delicious, that's a good sign right?

Overall, I'm really excited because I can crossed out my wishlist to go and eat at Garage 51. Really happy with the foods, ambiances, and the lovely services from the workers. It's just that it's quite far from my home, so that's the only major drawback I can tell. 


Until next time, lovely people!

Lots of love,
Miss A :)

March 13, 2016

Yes, really in M.A.D

Assalamualaikum, Hey!

Al-Hamdulillah, I managed to 'qada' back all my delay post(sss) since my sissy nyek aisya return from her final break. So yeah, I can update anything that I want now. At least my baby blog looks prettier now with lil bit touch of some additional info I include on top of my post. I don't know whether I wanna do complete change for my blog or not since I'm still sucker for plain, fade pink. I love pink, so LOL whatever :3

Today gonna be a food post! Everybody love foods, I know *smirk* and not to mention nowadays people love to go to cafe or restaurant that have this retro, hipster kinda ambiance and post 4784790181032 of selfies and videos on IG :P I know because I do that too! Well, it is one of way to promote the place and also another reason to hit next chapter for my blog. So yeah, let's dig in!

The other day, I went to Sunway Putra with my girl, Ekin to do some shopping and food surveys because both of us love foods. I love to try lots of new foods and place but I do aware with my constraint: freaking $$ T.T 

So, I need to find place to eat with reasonable and yummy food choices. M.A.D is one of it! M.A.D actually stands for Modern Asian Diner. So please, be in love with M.A.D when you eat here, especially my recommendation food I will write later.

Some of the menus available before I ordered Fettucine Carbonara, whereas Ekin ordered something different. 

While waiting for the food to be served! Selfie time  but of course, I didn't do any selca since the lighting for my area kinda suck. So LOL 

Wah, sister Ekin nampak manis dengan tahi lalat mengancam *kiss kiss* HAHAHAH yesss

Hey, check out my IG to see short video I made with Ekin 

Beverages are here! I ordered orange juice and it's really good because of the freshness whereas Ekin chose Strawberry juice. She said the taste like a strawberry cordial with RM4-6 for it LOL

The wait is over! bring the food please!

I got to say, this Fettucine Carbonara is the BEST! I love the textures with the combination of thin pasta and delicious bacon, sprinkle with cheddar/mozarella cheese. I'mma big fan of Carbonara (that's explain why I get fat easily, screw that) so, I totally recommend this delicious, creamy, affordable and yummy Carbonara to people out there. You must try this dish!

This one is another delicious and pretty decent food named Fussili Seafood Marinara. The taste and presentation looks good to me, but Ekin kinda disappointed because she expect more, rather than this. She also  mention that the food is not that spicy because she love spicy food so, it's just an average for this meal. 

Nevertheless, I give 4.5 star for the food, the ambiance, the service too! I feel really happy that day because I got to eat my delicious Carbonara for free. Thank you baby for the treat. Yeay!

Total price for the meals around rm45 if I'm not mistaken because we ate there during promotion time, 50% for any foods, starting from3-6 P.M. So, another double yeay!

P/S: I will update as much as I can after I finish with my quiz and presentation this week. Then, Mid-break strike, bitch!

Lots of love, 
Miss A :)

March 12, 2016

Rexy Wing

Assalamualaikum, hello there, earthlings!

Yeay, March is now and Yeay, I'm getting one year older this year *sigh* So far, I'm in the mood of completing assignments, slides and tasks given by my lecturers. I felt terribly bad because last week, I didn't came to Dr.Ros Aniza class and I also didn't focus on OM class since the lecturer is setting my yawning mood -.-I feel like the more I study this final freaking sem, the more I feel lazy. I really need to get my head up. Come on, Aimi! you can do it! Chaiyok chaiyok!

So like, remember when I said in previous post where I mentioned about rexy wing? Yup, I did and if you guys wondering what it is, there you go!

muwahahahahahaha *evil laugh* I finally got my own damn car! well, technically it is a car that my sissy nyek aisya and I own it. I used to said I'm not in good relay with JPJ test and whatsoever but voila! I managed to passed it *pat back* Really proud with myself LOL much!

The cute size of AXIA advanced in metallic red. Why Axia? Firstly, because it's kinda new during the time my mum bought it and secondly, I actually didn't care so much with the brand because face it. I'm still in blur and scared mood when I got my car license. And then, my mum decided to give me this and I was like 'WHETTTT??' Thirdly, my sissy nyek aisya love Axia and must be in RED. I love yellow, but she opposed it. Seriously, who's the one who have license here -.-

Anyway, so far this baby is already 2 months and in pretty good condition. 

In a week, I use around RM20-30 for fuel purpose. RM45-50 consider as full tank. But mostly, during the bar is around 4 or 3, I already hit gas station and I got lotsaa annoying comment from Hafiz because he know I love my rexy wing more than him. Hey, it's my freaking car I can do whatever I want :P

The front view of Axia. Well, it's like a normal for any auto four wheel car, I use navigation a lot when I go to different and places that hard to remember the road. In two months I managed to go places such as UIAM (duh), Wangsa Walk, Sunway Putra, KL fest, Zoo Negara (yes, I go there during volunteering for pandas) , Aeon Kepong and my lovely home bound. 

Yes, the visor is needed and thank you big bro for doing that to your lil sis's car LOL

Back view of Axia. Clean and neat. LOL the look only for temporary after done with car wash. If I'm not the mood of cleaning, this car is a big mess.

For safety purpose :) The cushion is leather type which is good and repel against unexpected spilled water when I drink inside rexy wing. Clumsy much T.T

I actually in puzzle mood why the seat belt is like that. You guys can see it, right? why is it hanging like that? how to use that, like seriously. I need to read the instructions but I really lazy to do that since I'mma driver all the time. I didn't actually set myself as behind passenger. So yeahhh...

All I can say that Rexy is a good girl. So far she didn't give me any trouble and I really thankful for that.

Why the name is Rexy wing? Pretty sure why you guys wondering that or maybe not, whatever. Aisya name it rexy because it's red and got the Xxxxyyyy.. sound at the back, same like Axia. Why wing? I named it wing. I really don't know why. I find it really cute when you refer your car as wing, fluffy and can be quite messy. LOL

P/S: In shaa ALLAH, I will utilize this car as efficiently as possible. I really hope I didn't screw rexy wing a lot too since I'm such a big fat loser. Sorry wing you got this kind of master and driver but I love you, always! Please be good to me 

Lots of love,
Miss A :)