I'M ALL HERE, PEOPLE

January 21, 2014

Kelantan talk

Assalamualaikum, Hai :3

Al-Hamdulillah, I'm safely arrived pergi balik Kelantan on 16 Jan until 20 Jan. Yeahh, I'm not really proud of being kelantanese. Honest speak. Saya memang kurenggg sikit bila bab-bab Kelantan either nak balik kampung due to my father hometown or saje nak hang, lepak lepak mahupun berjalan di Kelantan, Itu memang serius saya kurenggggg -.-

To be honest, saya prefer digelar KL girl. I love KL walaupun banyak crime scene, banyak shopping complex and their clothes are branded and expensive, their majmuk people, culture, unlimited INTERNET *of course ler* and fatty foods. But I don't mind all that, mungkin hati dah sebati dengan persekitaran bandar, menjadikan saya suka dengan bandar. Erk, faham kan?

So, experience balik kampung di Kelantan memang satu fenomena aneh bagi diri saya sebab, OKAYLAH. Taknak being too kaummiyyah, but I don't like kelantanese. I mean, bukan tak suka negeri Kelantan tu it self, just part of Kelantan people saya tak berapa suka. But I know, bila balik Kelantan, benda paling best sekali is berjumpa with my grandparents, or I should called them, Mek and Tok Ayah. Hehe, part ni memang suka! Sayanggggg gila k dahku dengan mereka. 



Oh yeah, not to mention their foodies! Omggggg, stay kat Kelantan banyak gila makan. lemak tepu dah menternak dengan baik di badan, tambah lagi lemak baru. K T.T



Time ni, posing baik depan rumah baru Pak ngah saya. memang lawaaa sangat rumah dorang, but I didn't snap much dorang punya rumah sebab better just keep the beauty in my mind rather than photograph it self.



I kinda got a baby-phobia thingy. I don't like babies very much, tapi tapi tapiii! saya suka anak saudara saya ni! comell <3 teehee Nama dia Sufiyyah. Manjaa tapi masa ni dia baru baik demam. So, she don't look so good.



Al-Hamdulillah, mula-mula Sufiyyah malu-malu and she cried out loud when she see us, but now she's dah okay. Comelll sangat please! haha *tak faham kenapa aku tak suka babies.K*
Her smell like love. Baby Love :3



My family and I went to a lot of interesting places such as Pasar pagi, Pengkalan Kubor, rumah Mak long, rumah Pak ngah, jalan-jalan di Pantai Sri Tujoh and so on. Actually, it's more like a ritual for us to go that place everytime we stay in Kelantan. Like I told you, I don't know much about Kelantan walaupun darah arwah ayah mengalir kat badan ni, menunjukkan saya ni half Kelantanese.


I have fun, eh tak. We all *family* have fun especially dapat jumpa Mek and Tok Ayah. I remembered I spent like almost 4-5 hours with my grandparents, holding them, urut belakang Tok ayah and his kaki, kissing them and cari uban Mek. SUMPAH memang comel, yeah. Indeed my grandparents really such a cutie :3 

Well, bolehlah Kelantan. I love Kelantan sebab my dad is orang Kelantan. Even I don't really like their people *no offences, sorry*, but I love their islamic cultures. Very serene and mesmerizing. But hey, I got reasons why I HATE their people. Tolong jangan judge saya bukan-bukan. I don't think I should reveal in here because my blog ni universal. Nanti kena hack dengan mana-mana orang tak puas hati, menangis tak berlagu, hoi!

Whatever it is, I respect and adore Kelantan very much. Just, not the people. I mean, CERTAIN PEOPLE. 

P/S: Going to Aussie this 26 JAN! Can't waittttttttt :3
P/S lagi: maafkan sekiranya ada terkasar bahasa di entry ini. 

Lots of love,
Miss A :)