I'M ALL HERE, PEOPLE

September 26, 2013

Product review: IBUPUTIH whitening cream and TABITA hand body lotion

Assalamualaikum, Hai Hai Hai!

Al-Hamdulillah, masih diberi kesempatan untuk menulis dan membuka blog kecintaan I ni, hiks so far, class dah mula start, assignment dah berlambak bagi, groupwork, presentation and so on. Nasib baiklahhhh saya sangat suka dengan study, so I really don't mind having a lot of works. LOL



Based on the title, rasnya semuaa tak sabar nak dengar! kan kan kan :P This entry, Al-Hamdulillah, boleh dibaca DAN juga boleh digunakan lelaki mahupun perempuan :) suka tak dengar? UNISEX whitening product!

Saya menggunakan product IBUPUTIH kira-kira bulan 8 tahun 2013, masih berjinak jinak lagi dengan product ni. At the first glance, I do admit, bukan nak berlagak. Tapi serious talk. Saya memang dilahirkan berkulit putih. Putih susu masam #eh compared to my sissy. Saya banyak ikut my mum punya gen, that is why kulit putih gebu gitteww ececeh!



Tapi, selepas itu, my face tends to change dari colour putih gebu ke tak berapa gebu disebabkan kuasa high chemical dalam alat solek, kulit dah jadi kusam, tak sekata and senang cakap, buruk lah. Dah tak berapa nak licin compared to kulit masa sekolah. So, I used TABITA skincare and so far, memang okay! best lah, jerawat tak keluar macam dulu sangat masa guna banyak sangat product skincare yang lain. Me is HAPPY :')

Bila kulit muka dah quite bersih 70-80% bebas jerawat *except tinggal parut degil kat pipi, kesan facial and also pimple scars* Saya rasa;

'Selama ni, aku asyik cautious pasal kulit muka je. Tak pernah langsung kisah pasal kulit badan.'

I do admit, saya ada kulit muka dan badan yang super sensitive! Tak boleh langsung apply mana-mana cream sebab my skin mudah bagi reaction gatal-gatal and ruam merah. Because of that, saya jarang pakai cream kat badan. TAPI!



Taken from my INSTAGRAM.IBUPUTIH rm50/20 gram dan Whitening body cream rm50/50 gram. At last, saya memberanikan diri jugak membeli dan memakai product IBUPUTIH! Ya ALLAH, memang my first opinion;

-keciknya dia punya bekas!
-mesti cepat habis
-packaging nampak murah
-mahal nak mati, rm50/20 gram? wadahel -.-

Mula-mula rasa menyesal beli. After that, malam tu saya apply kat tangan and lengan. Nak tengok, kulit bagi reaction apa. After 3-4 days, AL-HAMDULILLAH sangat! IBUPUTIH suits well with my skin, tak bagi any reaction except KESAN PEMUTIHAN  boleh nampak within 1 USAGE! seriouslyyyyyy memang saya suka and at the same time, JATUH CINTA dengan IBUPUTIH! hihi :3

Oh yes, besides IBUPUTIH and Whitening body cream, saya juga apply TABITA hand body lotion. Yelah weh, saya kan pengguna tegar TABITA! kenalah promote ke'best'an TABITA lol



Time ni, saya repeat order untuk kali ketiga for TABITA. Order terus dengan Acne cream TABITA rm100, Trial set TABITA rm130 dan jugak our main focus -> TABITA hand body lotion, rm55.

After menggunakan IBUPUTIH and TABITA, saya sangat berpuas hati dengan resultnya. Saya rasa, kulit saya;

-GEBUUU nak mati! lembut sangat hihi
-Bau badan sentiasa wangi bila apply both of these product  
-Colour kulit nampak semakin sekata dengan colour muka, cuma colour muka more to pinkish white. Glowing and pink sikit compared to kulit badan :3 

Yang pasti, saya sangat berpuas hati dengan IBUPUTIH dan TABITA!



Lots of love,
Miss A :)