I'M ALL HERE, PEOPLE

January 21, 2013

Thoughts

Assalamualaikum and Hii everyone!(wajib kena ada)

Aku ni bukannya cantik,
   Aku ni dah lah tak bijak,
       Semua orang tak suka aku,
            tak semua orang blah blah blahhh sampai ke sudah kau asyik fikir macam tu. So, shut up!Throw all that away, BELAJAR ERTI BERSYUKUR please! 

Siapa yang fikir diri tak cantik, dia tak bersyukur dengan kejadian manusia yang ALLAH ciptakan sesama makhluk, including your ownself!Ada kau pernah berfikir pasal orang OKU? Ada kau pernah fikir pasal kecacatan fizikal, muka seseorang since lahir before kau nak cakap kau tu tak cantik, lawa bagai?Ada tak?

Siapa yang fikir dia tak pandai, bangang semua, dia tak bersyukur sebab dia tak tahu bertapa cerdik dan pandainya dirinya itu bila kau bijak menggunakan akal, instead of asyik relays pada teknologi.Takkan lah semua benda kau nak harapkan orang lain and teknologi. Habis, otak kau, yang kat atas kepala tu, buat apa? pekasam? 

Siapa yang rasa dia tu forever alone, team single, takdak orang yang boleh berkasih sayang, jiwang bagai ohh, honey. JUST shut the hell up! bersyukur lah yang kau ada family, kau ada ALLAH, buat apa kau nak rasa forever alone sangat? desperate sangat nak cari balak/awek semua buat apa? buat apa, please tell me, APA MASALAH KAU? tolonglah. Honour your family, Respect your family, care for your love one(family), itu lebih penting. 

Bersyukur dengan apa yang ada dengan diri kau. nothing else matters. Serious, sekali kau rasa bersyukur, sekali tu jugak kau rasa ALLAH dekat dengan diri kau.Jangan sesekali tak bersyukur, setiap heartbeat kau berdegup, setiap nikmat kau berjalan kat mukabumi ALLAH ni, ALLAH masih sayangkan kau, masih mahu kau berubah untuk jadi lebih baik.Apa yang kau rasa kurang, kau pergi mengadu dengan ALLAH. Apa yang kau rasa lebih, mengadu jugak dengan ALLAH. Setiap ujian, datang dari ALLAH, and setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Kau jangan nak sedih sangat please, sebab ALLAH tu sentiasa ada untuk kau. Serius.

Wake up call. Sorry for being harsh.
Miss A.