I'M ALL HERE, PEOPLE

June 9, 2014

Product Review: Pati Ibuputih SA Beauty

Assalamualaikum, hai dolls!

Al-Hamdulillah, so far so good bila duduk kat rumah. I managed to emphasize and use my times with painting and eating #eh exercise lah jugak, but idk kenapa macam malas nak exercise. Perasaan malas membuak-buak dalam badan, damn betul -.-

Oh yeah, saya pernah janji nak buat product review pasal Ibuputih SA Beauty dalam salah satu entry product review, but idk which entry is it. Kena check balik pas nih.

Okay, setelah beli bulan March tahun ni until now, I admit. Memakai Ibuputih selain Ibuputih Ninaskincare is the worst decision ever I had made. SERIOUSLY guys -.- Okay, okay. Ni lah product Ibuputih SA Beauty dalam bentuk besar dan kecil.



Boleh nampak kan, 3rd March saya beli Ibuputih SA Beauty, bulan 6 baru gegeh nak buat review LOLOLOLL



Jeng jeng! Ni lah Pati Ibuputih bentuk besau worth rm60 for 50 gram. Actually, sangat berbaloi beli benda alah ni untuk nak putihkan muka and badan, itu saya fikir pada mulanya. I admit saya guna di muka berserta dengan product Clinique. Tapi entah, effect dia macam serius tak jadi and my face look dull instead of doll -.-



After tak mix kan dengan product Clinique, saya try apply Ibuputih solely alone kat muka, sometimes with night cream jugak. One thing for sure, bila pakai Ibuputih SA Beauty ni, saya selalu gila perasan sehari dua, bila tepek kat muka nampak kesan putih, lembut, cantik. After hari kedua mesti muka jadi macam oily and kemerah-merahan melampau even tak buat activity berat pun, and worse case, just duduk relax tengok TV boleh buat muka jadi merah. Dah kenapa kan -.-

Menurut tuan Facebook, 

KHASIAT DARI PATI IAITU IBU SEGALA PATI INI BOLEH DIDAPATI HANYA DALAM SATU BOTOL DAN SATU APLIKASI SAHAJA. TANPA PENGELUPASAN
Mengatasi masaalah kulit berminyak
Mengatasi masaalah jerawat
Mengecutkan jerawat
Mengatasi masaalah parut jerawat
Mengatasi masaalah Jeragat
Anti keradangan kulit
Memperbaharui sel
Mengecutkan jerawat
Menghilangkan parut jerawat
Menghalang tumbuhnya jerawat
Menghilangkan kesan jeragat
Memudakan kulit
Mencerahkan kulit wajah dan badan
menghilangkan tompok2 awal penuaan
Menghaluskan pori-pori
Mencerahkan bahagian2 gelap seperti di celah peha, ketiak, leher dan lain2 bahagian kulit badan
Tiada penggelupasan

Result bole dilihat seawall seminggu. Jika ingin kelihatan lebih cerah dan rasa lembut seperti bayi jom try Pati Ibu Putih SA Beauty!


So yeah, I try this what-so-called marvelous Ibuputih onto my face and result dia, for me SANGAT MENGECEWAKAN. Serius bad! Saya try jugak selang-selikan pakai Ibuputih dalam seminggu pakai 3 kali. Isnin, Rabu, Jumaat. Tapi setiap kali pakai, mesti muka merah esok and rasa macam pori tersumbat. erkk

Saya dapat Ibuputih ni secara free worth 8 gram setiap kali beli set trial TABITA macam kat pic bawah ni,



Nampak bottle color putih? that is the Ibuputih. Berdasarkan certain testimonies saya baca di Facebook TSOKL, Ibuputih ni memang menjadi dekat muka certain people and muka saya dalam case malang, tak kena dengan muka, pasaipa pun taktau. So, tak nak merugikan duit beli Ibuputih SA Beauty, saya apply je area leher and tangan. So far okay lah, tak adalah nampak kesan dia sangat. Oh, bau dia best sebab ada extract sengkuang + pati anggur :)

Saya sentiasa percaya dengan product dari facebook TSOKL sebab dari situlah saya start beli dan pakai TABITA, tapi Ibuputih dia memang saya tak minat. So, my advice, BETTER JANGAN BELI. But up to you guys lah okay. Saya bagi pendapat based on my experience, taknak bagi korang menyesal terduduk menangis sroot sroot kat bawah meja sebab buat habis masa + duit pakai Ibuputih SA Beauty ni. 



Ini contoh muka saya masa apply Ibuputih SA Beauty yang saya snap bulan 4 lepas. Parut jerawat still ada jugak, tak conceal macam yang dijanjikan, and you guys can see for yourself that my hand looks more whiter than my face sebab muka cepat sangat merah bila pakai Ibuputih SA Beauty ni. Kalau bawah matahari, pffft! takyah cakap -.-

So, sekarang pakai Ibuputih SA Beauty kat area badan je. Muka sekarang dah okay dengan TABITA and Oxy cream + EGF serum :3

Lots of love,
Miss A :)