I'M ALL HERE, PEOPLE

June 29, 2013

TABITA Skincare part 2 (Experience, challenges, and result)

LATEST ANNOUNCEMENT, 23TH OCTOBER 2016: I AM NO LONGER A TABITA/DESSY DAMAYANTI SKINCARE USER.  BUT REST ASSURE, I ALL MY HONEST REVIEW AND THE TRUSTED SELLER I INCLUDE IN MY BLOGPOST REGARDING WITH THE PRODUCTS IS REAL. THANK YOU. :)

Assalamualaikum, hai everyone! Al-Hamdulillah, tak sabar dah weh, serius tak sabar nak masuk bulan July dah :3 Semua dah ready nak berpuasa keeee? *excited*

So, basically, when I see my stats, my blog page, my views from the day I posted about TABITA Skincare, Al-Hamdulillah, my latest entry tu mendapat pageviews paling tinggi! WOW, unbelievable! thank you sudi jejak kaki di blog BTMA saya. I really appreciate it!



Muah Muah Muah Muah kat TABITA Skincare sebab buat kulit kita nampak natural, nampak putih (even though I don't need to sebab saya ada mix javanese, but hell who's care kan :P) nampak sihat. LOL Much LOVE!

Mari, saya nak menceritakan semua berkaitan dengan TABITA Skincare.

TABITA Skincare merupakan Product kecantikan straight from Indonesia. At first glance, saya tak minat langsung dengan TABITA ni sebab bagi saya, TABITA is just like others beauty product. And that impression, totally WRONG. 

Why?

Sebab saya sendiri dah cuba menggunakan TABITA and Al-Hamdulillah, it's perfectly fine with my skin after muka telah di'damage'kan dengan teruknya by HARM COSMETICS yang kengkononnya boleh buat muka cantik. Yeah right, muka memang cantik and lama-lama, isi kandungan, isi kulit muka saya sendiri jadi teruk. Pedih, mengelupas, keluar biji biji merah. Hurmm :-/


 Perubahan bermula dari:

PORI-PORI TERBUKAK? - NOPE. After menggunakan TABITA, pores dah jadi sekata. tak terbukak over macam dulu, especially area hidung and pipi. Try lah scroll entries saya berkaitan dengan open pores disebabkan salah guna product muka. Even muka clean, but PORES TERBUKAK MACAM KAWAH. Sighhh --'

MUKA BERMINYAK TAK? - Yup, ada lah sikit-sikit kesan penggunaan Daily Cream TABITA. But I think, it is more on shining than minyak. idk why lol tapi make sense lah sebab muka pun boleh berminyak dan berpeluh sebab kena cuaca terik matahari, but all I can say, compared to dulu, my face are much more better. GUARANTEE!

DO I NEED TO APPLY MAKE UP AFTER PAKAI TABITA? - Urmm, honest speak. TAK PAYAH. Bagi saya, TABITA Skincare dah banyak tolong meneutralkan muka saya menjadi lebih GLOWING, CANTIK dan PINK. Yup, PINK dekat area pipi. seakan-akan like kita pakai blusher, padahal tak pun! MAGIC, isn't it? :)

EYEBAG? - Haha, depends kat jadual tidur awak awak semua. But for me, eyebag berkurangan selepas penggunaan TABITA.

GATAL TAK? ADA CHEMICAL MACAM HYDROQUINON OR MERCURY TAK? - Al-Hamdulillah, so far saya guna, GATAL, KUSAM, KEMERAHAN, akan ada pada awal penggunaan, tapi depends pada kulit kita. bagi kulit normal, biasanya tooks almost 1-2 week untuk recover. Untuk kulit sensitif (like me, damn it T.T) tooks almost a month or two untuk recover. sekarang ni pun, muka saya still dalam proses recovery. But, everything goes well. Almost 70% muka bebas jerawat, cerah dan bersinar :) NOOOO, tiada bahan chemical berbahaya digunakan. Semuanya bahan alam semulajadi likes,

:Collagen
:Serbuk Mutiara
:Japanese Tea
:Japanese Papaya
:Vitamin C
:Vitamin E

see, told ya! 

IS IT SAFE TO USE FOR UNISEX? - Berdasarkan testimonies from FB tsokl, ia nya SELAMAT digunakan bagi LELAKI DAN PEREMPUAN.

CARA PENGGUNAAN TABITA

Refers pada entry lepas >>> ENTRY

P/S: Saya sangatttttt menggalakkan awak kalau nak menggunakan TABITA, better cleanse your face and your neck too. So then, baru nampak even. Kulit muka putih, leher pun sama. Jangan risau pada badan sebab TABITA pun ada scrub badan untuk memutihkan dan lotion untuk tangan serta kaki untuk lebih lembut,putih dan tak kering. Cool kan :)

CHALLENGES USING TABITA (MY OWN VIEW)

SUCK GILAAAAA! yelah, TUHAN nak bagi ujian mempunyai kulit over sensitif, so penggunaan TABITA pun quite lama and result pun quite lambat lah jugak sebab kulit sensitif ni mengada. Kena belai, kena adapt dengan new thing yang di'apply' dimuka dan badan, Haha so far guna, my skin dah okay. Mula-mula saja rebels bagai nak rak!

:GATAL SELURUH MUKA, rasa nak garu je padahal tak boleh garu sebab tu pantang menggunakan TABITA.

:Area hidung biasanya tooks time lama sebab kat area tu paling sensitif, paling gedik lubang kawahnya -.- but saya terbalik. Area pipi yang takes time lambat sebab bila menggunakan REVLON COLORSTAY tu, area pipi paling teruk kena infections. Idk lah sebab kenapa. Probably too high chemicals, I guess. 

:Tumbuh JERAWAT. Damn, tapi kejap je sebab tu adalah proses pengeluaran kekotoran muka. Tooks about 1-2 weeks, only kat certain face area sahaja. hehe

: PENGELUPASAN. But, saya punya muka mengelupas sikit-sikit je. I'm more on merah merah kat area pipi (Zon DANGER, lol)

RESULT

Masih lagi dalam proses recovery, but muka dah nampak perubahan yang best.

:Muka glowing
:Muka dah tak berjerawat
:Muka dah ada blusher sendiri. kih kih *padahal tak apply pun blusher*
:Muka dah bebas minyak. Area T-zone dah kurang minyak. Kalau kat tempat panas pun, sekarang muka dah okay :)
:Muka dah tak payah pakai make up. JIMAT duit! 


Info mengenai product TABITA Skincare

>>> ENTRY <<<

In shaa ALLAH, saya cuma menolong awak awak yang mempunyai sama nasib macam saya, mangsa cosmetic durjana *hamboih* 

Contact me for more details. Or terus pergi dekat page FB TABITA,

Facebook Page >>> TSOKL

Thank you!

Lots of love,
Miss A :)