I'M ALL HERE, PEOPLE

August 9, 2016

Time for Taiwan 2016

Assalamualaikum, hello hi peeps!

Yup, yup, yup! I'm so happy for last week event that involves with SONY Malaysia but due to that, I happened to not attending another event and missin' meet and greet session with Masterchef Dato' Fazley :( But Al-Hamdullilah they really okay with my decision and I'm happy to blog lil bit about that event.

So, if you guys looking for another perfect getaway and also muslim friendly vacation, I definitely suggest Taiwan as your next place. Based on the information that I got, I'm so excited with the package and also considering Taiwan in my checklist for vacation. Well, since you guys know that I always blog about Korean products and Japanese culture, Taiwan is not even in the list LOL so guys, wanna know more about the event? Scroll down for more.

P/S: The writing is in Malay. Sorry for any inconvenience.



   Biro Pelancongan Taiwan telah menyertai MITM Travel Fair 2016 pada 5 Ogos, dan juga melancarkan Program Promosi Pelancongan Taiwan pada 7 Ogos di Tingkat 8, Bilik Westside, The Boulevard – A St Giles Hotel, Kuala Lumpur.

 Taiwan berada di kedudukan kelima bagi destinasi melancong dipilih oleh warga negara. Taiwan juga telah berusaha untuk menawarkan persekitaran ‘Muslim friendly’ yang menarik minat umat Islam untuk mengunjungi Taiwan dan jumlah pengunjung umat Islam sedang meningkat dengan stabil.



   Chef Dato’ Fazley, juara Masterchef Selebriti Malaysia 2012 juga dijemputkan sebagai tetamu khas dan beliau akan berkongsi tentang sasaran lawatan di Taiwan yang sesuai untuk pelancong Islam pada 7 Ogos di program promosi pelancongan Taiwan.

    Taiwan telah berupaya untuk meneroka pasaran pelancongan muslim dengan menambahkan kemudahan surau dan tandas bidet, malahan menggalakkan restoran untuk mendapatkan pengiktirafan halal supaya umat islam dapat melancong dengan lega dan ceria. 

  Tahun 2016 yang diterbit oleh MasterCard-CrescentRating bersama dengan HalalTrip, menunjukkan bahawa Taiwan sedang menuju kearah destinasi pelancongan Islam yang hebat.  Pelancong Islam boleh menikmati masakan Taiwan yang beraneka ragam, masakan negara asing, masakan Cina mahupun snek-snek yang unik dan enak tanpa risau. Makanan yang enak dan lazat boleh didapati bila-bila masa di restoran, lorong-lorong kecil ataupun pasar malam. 




  Chef Dato’ Fazley telah mengunjungi Taiwan untuk kali pertama pada Mei Tahun 2016 dan beliau berasa makanan yang dijualkan di pasar Taipei seperti Po Bu Zi (Cordia dichotoma) dan Onsen Tamago (telur separuh matang) sangat istimewa, beliau juga memuji perancangan ruang dalam pasar ikan di Taipei yang kemas, cantik dan bersih. 



“Taiwan merupakan bandar antarabangsa yang moden, selamat dan selesa, rakyatnya juga mesra dan peramah, saya amat terharu apabila ditegur sapa dengan “Welcome to Taiwan,” katanya.




Biro Pelancongan Taiwan bakal memperkenalkan makanan enik yang lazak, jadual pelancongan untuk membeli belah dan persekitaran yang sesuai untuk melancong di pesta dan program promosi pelancongan Taiwan. Semoga pelancong Malaysia dapat mengunjung Taiwan dan meninggalkan pengalaman yang gembira dan selesa, Time for Taiwan.



I hope you guys understand with the information and yeah, basically the event is all about promoting Taiwan for 2016. So, yeay for Taiwan!

Lots of love,
Miss A :)